Uppdatering om MyHeritage DNA-labb i Houston, Texas

Som många av er vet, blev Houston nyligen träffad av orkanen Harvey, som blev Tropical Storm Harvey, och som sedan har flyttat sig ut från Houston. MyHeritage använder FTDNA-labbet som ligger i Houston. Tack och lov är alla anställda som arbetar i DNA-labbet i säkerhet. Labbet, liksom alla DNA-prover, är helt intakta. DNA-labbet ligger på 8: e våningen i en höghusbyggnad, som sträcker sig högt över marknivå. På grund av denna placering finns ingen risk för översvämning och ingen risk för regnläckage i labbet.

Dock är vägarna översvämmade och våra medarbetare på labbet kan inte pendla säkert till och från jobbet. I enlighet med säkerhetsåtgärder har labbet stängts tills vattnet återställs och huvudvägarna återupptas.

Det innebär att det kommer att vara en fördröjning på minst en vecka vid behandling av DNA-kit som för närvarande finns på laboratoriet eller är på väg från laboratoriet. Det kommer inte att uppstå några förseningar i leverans av nya kit till kunder, eftersom frakten sker från vår anläggning i New Jersey.

Kunder som köper ett kit nu kommer förmodligen inte att märka någon fördröjning, eftersom detta kommer att vara över när de får sina kit och skickar dem till labbet. Det finns ingen försening med behandlingen av uppladdade DNA-data, eftersom det inte görs i Houston.

DNA-prover skickas via postkontoren i Houston. Vi vet inte om någon förlust av kit via posttjänsten, men om vi upptäcker att detta har hänt kommer vi att skicka nya DNA-kit till alla berörda kunder, på vår bekostnad.

Säkerhet är vår största oro och vi kommer att övervaka situationen och utfärda uppdateringar efter behov.

Tack för ert tålamod och förståelse – våra tankar går ut till alla de som berörs av orkanen Harvey.

 

 

Lämna en kommentar

E-post addresen är privat och visas ej