Tekniska svårigheter att nå MyHeritage webbsida på grund av externa DNS-problem – håller just nu på att lösas

Tekniska svårigheter att nå MyHeritage webbsida på grund av externa DNS-problem – håller just nu på att lösas

Kommentarer

Uppdatering 11 mars 2021: Problemen har lösts helt av Imperva och det bör inte finnas några problem med att komma åt MyHeritage-webbplatsen.

 

Några av våra användare har rapporterat tekniska problem med att nå MyHeritage-webbplatsen på grund av DNS-problem. DNS är protokollet som löser domännamn till serveradresser. Dessa problem håller för närvarande på att fixas.

Från och med midnatt GMT på tisdagen den 9 mars 2021 började Imperva, tredje parts nätverkstjänst som vi använder på MyHeritage, uppleva allvarliga DNS-problem. Många webbplatser som använder Imperva har liknande problem.

Imperva arbetar för närvarande med att lösa problemet. De har korrigerat den bakomliggande orsaken, men internetleverantörer (ISP) runt om i världen har fortfarande en viss cachning av felaktiga DNS-poster, vilket orsakar att problemen kvarstår i vissa länder.

Imperva kontaktar Internetleverantörer för att begära att de avlägsnar sin DNS-cache, vilket skulle lösa dessa DNS-fel. Eftersom cachen kommer att återkallas under de närmaste 24 timmarna försvinner problemet. Om några användare inte kan komma åt MyHeritage, vänligen kontakta oss på e-postadress: support@myheritage.com och meddela namnet på din internetleverantör så att vi kan kontakta dem och få dem att avlägsna deras cache.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som detta kan ha orsakat. Vi betonar att detta inte orsakades av MyHeritage och att det inte har något att göra med Deep Nostalgi-funktionens höga popularitet utan snarare orsakades av en tredje parts tjänst.

Vi kommer att lägga upp en ny uppdatering när problemen är helt lösta.

Lämna en kommentar

E-post addresen är privat och visas ej